Spring fade

Kom på att jag gjorde ett par naglar för någon vecka sedan. Tänkte lägga upp en bild på det och visa er. Samt på ett bra sätt försöka förklara för er hur jag har gjort detta.

vad du behöver:
- bas lack
- olika färger på nagellack (rekomenderar minst 3)
- topplack
- Makeup svamp
- topps
- nagellackborttagningsmedel

Så här har jag gjort:
1. börja med ett baslack
2. ta sedan det ljusaste eller färgen du vill ha längst in och lägg detta över hela nageln
3. ta sedan färg nr.2 och pensla på det på makeup svampen (sparsamt) dutta detta uppe på nageln och bygg på färgen gradvis.
4. fortsätt sedan med de andra färgerna så du kommer längst ut på toppen av nageln
5. ta bort rester kring nageln med lite nagellacksborttagningsmedel på en topps
6. Avsluta med ett glansigt topplack





På mina naglar har jag använt 5 olika färger (beige, mintgrön, turkos, guld, lilabrun) ovanpå dessa färger har jag laggt ett glittrigt överlack sedan ett topcoat.
Beroende på vilka färger man använder blir resulttatet olika och kommer att passa till alla tillfällen.

Tjenixen



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback