Ensam

Idag var det första dagen för pappa på jobbet sedan Ekan kom till värden. Jag har varit ensam några längre stunder tidigare med honom så kände mig otroligt trygg med att vara ensam. Allt gick super bra förutom en mindre incident. 
Ekan började bli väldigt hungrig och jag går ut i köket för att värma på lite mat. Självklart går proppen så hela lägenheten blir svart. Så jag tänkte byta proppen men hittar inga nya, letar som en tok och Ekan börjar skrika. Jag får så snabbt jag kan värma på mat under varmvatten kranen. Sedan sitter vi i mörkret och mys äter allt går fantastiskt. Men kan säga att när vi ska byta blöja i mörkret så var det inte lika skoj längre. Med en halv nöjd bebis så kunde jag sedan fokusera på att leta fram propparna så vi kunde se något igen. Kan säga att jag var otroligt glad över att det fanns lite snö ute så det inte blev bäcksvart. 

Nu ligger han nybadad i mitt knä och sover. 

Xoxo Ida Forsberg 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback