Smink - Förlossningen

Tänke visa er vad jag kommer att ta med mig i sminkväg till förlossningen. För mig känns en skir bas som der rätta, men samtidigt en mycket täckande concealer som ett måste. Tror inte att du kommer att se ut som den piggaste ;) Så i min sminkväska har jag satsat på basprodukterna, sedan arbetat ut med lite simplare produkter som bara kommer att pigga upp looken så man inte ser så trött ut. 
 
Jag vill ha en enkel bas som går snabbt att lägga och inte kräver så mycket. Kör därför på bb-creme med ett ganska täckande puder på så att man inte kommer se glansig ut på kort sedan.
Har plockat med mig lite shading och highlighting som jag bara kommer att lägga på kinderna med en rouge till. evl något på näsan. 
Sedan självklart en ögonbrynspenna och en higlighter under brynet.
Till ögonen har jag bara mascara och en ljus ögonpenna att lägga på vattenlinjen för att få ett piggare öga. Plockade även med en svart kajal för evl användning för att markera fransraden. 
En mjuk jumbo penna från VS som bara mjukar upp läppen och jämnar ut färgen. 
Självklart har jag plockat med mig min nagelbandscreme som jag inte skulle klara mig utan.
 
Denna sminkning med dessa produkter tar för mig ca 15 min att lägga, och det känns som en helt okej tid att frächa till sig inför besök och sig själv så klart :)
 
Är medveten om att bliden är något suddig men fick inte till någon bättre. 
 
XOXO Ida Forsberg
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback