Päron puré

Nu när Ekan har börjat få smaka på lite saker så vill jag gärna veta vad han får i sig. Så jag har bestämt mig för att göra egen barnmat till honom. Vi börjar med att göra päronpuré. Hoppas han kommer att gilla det, själv måste jag ju erkänna att den vi köpte från nestlé förra veckan var betydligt mycket godare än denna.
 
Här komer en liten DIY på hur man gör.
 
  1. Skala pärnonen
  2. Dela dem i bitar (jag behöll kärnhuset då det inehåller mycket smak och näring)
  3. Koka upp päronen så det blir mjuka (vattnet ska precis täcka päronen
  4. Häll av vattnet i ett glas och spara
  5. Mixa ihop pärnonen med en stavmixer till önskad konsistens (ha i eventullet vatten för lösare konsistens)
  6. Fördela i portionsformar och frys in
  7. Tina upp och avnjut
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback